lørdag den 9. marts 2013

Første FOF kursus - ikke det sidste :)

Endelig blev det lørdag - længe ventet og da jeg stod op i morges var jeg fuld af forventninger på det første job som kursusleder... :)

Afsted det gik til Muldbjergskolen for at få stillet an og gøre klar til kursisterne kom... Dog lige en lille forhindring, der var ikke låst op og koden virkede ikke... ups... Nå fat i en masse folk og endelig kom vi ind....
Dette betød at jeg stadig var i fuld gang med at stille an da kursisterne kom, men det var nogle søde mennesker fulde af forståelse....


Endelig kom vi i gang, alle var vel mødt og klar til at lave pynt.. Bedre kan dagen jo ikke bruges :)

Efter en lille snak om hvor interessen for kagedekoration stammer fra begyndte vi på det grundlæggende, nemlig at smøre kagerne op og overtrække med fondant... Dette var rigtig god proces og syntes at alle fik overtrukket deres kager rigtig flot...

Herefter startede næste etape nemlig med at lave pynt og dekorere kagen... 

Her kommer et par billeder der viser en dyb koncentration, hvilket jo er nødvendigt i dette fag...





Koncentration og lidt fingersnild skal der til når kagen skal have fine kanter...


Endnu engang var min søde søster hos min side og hjalp mig... hun fik selvfølgelig også lov at puller med lidt kage dekoration... 



 Samarbejde og mere koncentration :) 


At lave perler på snor til at dekorere kagens kant er ikke det letteste, men flot ser det ud..



Mon det er blomster, sommerfugle eller noget helt tredje der er gang i... 









Jeg selv fik også tid til at komme lidt pynt på den kage vi skulle spise inden kursets afslutning...











Det var lidt billeder fra en skøn dag... men i slipper ikke her.. De endelige kager blev simpelthen så flotte at de fortjener en fin plads her på siden.. De kommer her og kan forhåbentligt være med til at give nye kagedekoratører mod på tanden, da jeg vil understrege at de fleste af kursisterne aldrig før har overtrukket en kage..



Rigtig forår/sommer med flotte blomster og søde sommerfugle 


Sød kage holdt i nuancer der passer rigtig godt sammen, lys lilla, mørk lilla og hvid...  


En dejlig varm kage at se på, med en påske/sommer stemning over sig... 



Skøn kage, og med nogle ekstra timer til rådighed ville liljebladene være tørre og holde formen... rigtig flot... 


Rigtig sød og enkel kage der har en god farve kombination og siger forår/sommer - og det vil vi have..


Aldrig lavet roser før - ja se det er jo bare super flot.. og en skøn enkelt kage...


Sød og enkel kage, som igen er forår/sommer inspirerende at se på 





Endnu en skøn kage med blomster i forskellige udformninger, og med en rigtig fin farvekombination..










Til mine kursister vil jeg, hvis de ser dette, sige mange tak for en hyggelig dag.. Hvis de fik bare halvt så meget ud af dagen som jeg gjorde, ja så er jeg tilfreds :)

Til alle i andre ;) Håber vi ses på næste kursus :)

2 kommentarer:

  1. Ser ud til at være en meget vellykket dag, det er godt nok nogle flotte kager alle har lavet. Alle bære nemlig præg af vi vil have forår og sommer. Held og lykke med næste kursus.

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for en fantastisk dag, jeg har lært rigtig meget og nu virker det ikke nær så "farligt" at springe ud i at lave og dekore en kage. Så kan jeg måske få afprøvet noget af alt det udstyr der bare lå..... tusinde tak

    SvarSlet