torsdag den 7. marts 2013

Arbejdsbeskrivelse Babysko

Når man skal lave babysko kan man enten lave skabelonen selv, har jeg set, ved at skære delene ud i fx kraftig pap. 
Jeg har valgt at investere i udstikker til sko delene, og de ser sådan her ud:



Man starter, selvfølgelig som altid, med at indfarve fondant i den farve man ønsker skoene skal være. 

Øverst til venstre: Skobund
Øverst til højre: Skosnuden
Neders: Hælen 

I dette tilfælde har jeg valgt at de skal være lyselilla. 



Derefter er det bare om at gå i gang, rulle ud og udstikke de forskellige dele, selvfølgelig to af hver, hvis man ønsker at ende med et par sko :)

Jeg har oplevet at det gerne må være tykt udrullet da det gør skoene mere stabile og er lettere at få dem til at holde formen mens de tørre..



På billedet er det skobunden man kan se

Først tager man skosnuden og former rundt om bunden, jeg har blot brugt vand som "lim" det fungere fint. 



Derefter påsættes hælen, igen har jeg blot "limet" med vand. - man kan vælge at bruge køkkenrulle i skoen for at holde formen, har dog aldrig været nødvendigt for mig.



Sidst skal så snørebånd sættes i, her kan man vælge at rulle ud tyndt med håndkraft eller man kan bruge sin sugarcraft gun, hvis man har sådan en :)



Og Vupti et par sko... 
Man kan vælge at variere farver, bruge mønster osv. og dermed få nogle rigtig 'moderne' par sko..



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar