søndag den 23. oktober 2011

Arbejdsbeskrivelse Hest

Her kommer mit bud på hvordan man, forholdvist nemt, kan lave nogle søde heste :)

Start med at indfarve fondanten - i dette tilfælde har jeg brugt en blanding af dark brown og chestnut - Når jeg har fået en passende farve (lys brun) deler jeg fondanten i to og farver den anden til en mørkere brun.


Jeg vælger her at hesten skal være lysebrun med mørkebrun man og hale, derfor former jeg en kugle i en passende størrelse til kroppen, derudover skærer jeg fire lige store stykker ud som jeg vil bruge til ben.


Benene ruller jeg til en pølse og flader ud i den ene ende, for at få noget der kan gå for at være hoven. Oven på benene placerer jeg kroppen.


Ved siden af kroppen ses hovedet, det er en kugle tilsvarende kroppen bare mindre.


Til at sætte hovedet fast med, stikker jeg et stykke spaghetti ned gennem kroppen samt pensler med ganske lidt vand - derudover kan det være en god idé at have noget at støtte hovedet med mens det tørre, f.eks. har jeg ofte brugt en tandstik (dette skal man dog passe på med hvis den sidder et sted der er synligt, da den vil efterlade et mærke).


Hesten skal have ører :) først laver man to huller i toppen af hovedet, der hvor man synes ørerene skal sidde, derefter ruller man to små "pølser" som er spidse i hver ende, den ene sætter man ned i hullet og samtidig former man øret (trykker det lidt).





Når ørene er på plads er det tid
også at få nogle øjne :)















Til halen laver man et 'hul bag i', derefter laver man små "pølser" som man sætter ind og trykker lidt flade, hvor mange/hvor lange ol. vælger man selv.


Håret er på samme måde (dog skal der ikke laves hul til dette) men man sætter det som man føler for, mit bud ses her. - det er sat fast uden noget, da det havde en konsistens der gjorde det selv kunne klæbe fast.


Vupti en færdig hest - udover den stående bruger jeg også tit den der ligger ned, kan ses her. Den laves på samme måde, den eneste forskel er at jeg sætter benene fast på siden af kroppen - der bruger jeg også små stykker spaghetti samt lidt vand, til at holde sammen på det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar